piątek, 15 listopada 2013

Henna do włosów z Amlą

Dzisiaj mam dla Was recezję Henny Khadi:)

Henne kupiłam w sklepie zielarskim. Możecie ją również znaleźć w sklepach internetowych i niektórych drogeriach.

Farba ziołowa znajdowała się w woreczku, który był zamknięty w czerwonej puszcze. Jest jej tak dużo, że mimo moich długich włosów wystarczyła mi na dwa razy :)
Po pierwszym farbowaniu nic nie pisałam, ponieważ chciałam sprawdzić jakie są efekty, ile się utrzymują i ogólnie czy warto. Teraz przy drugim użyciu mogę już Wam śmiało wszystko zrelacjonować.

 



Rozrabianie i nakładanie
Z rozrobieniem henny nie miałam problemów, ponieważ na opakowaniu była instrukcja. Najpierw musiałam umyć włosy szamponem bez silikonów. To bardzo ważne w przypadku henny. Następnie zalałam ciepłą wodą o temp. ok 80°C odpowiednią ilość proszku i wymieszałam do uzyskania konsystencji gęstej śmietany.






Ta farba wymaga gorącej wody, ponieważ kolor jest wtedy bardziej intensywny. Mieszanka była gotowa do użycia w momencie, gdy osiągnęła temperaturę komfortową dla skóry. Kiedy mikstura ostygnęła, wciąż jeszcze ciepłą nałożyłam na umyte suche włosy.






Pamiętajcie, nigdy nie nakładajcie gorącej mieszanki! Można w ten sposób uszkodzić skórę głowy!
Włosy z papką owinęłam folią i ciepłym ręcznikiem. Hennę trzymałam przez 2 godziny, a po upływie czasu dokładnie spłukałam ją ciepłą wodą. Było to dosyć ciężkie, ponieważ zaschnięte błoto mocno trzymało się włosów. Kolejna ważna uwaga - płukałam włosy tylko wodą! Nie trzeba było myć ich szamponem.

Efekt
Po pierwszym farbowaniu włosy wyszły mi marchewkowe. Teraz przy drugim nałożeniu kolor był już miedziany. Przepiękny! A co ważne, w wyniku procesu utleniania kolor ciemnieje i uzyskuje intensywniejszy odcień w ciągu kilku dni od farbowania.






 






Trwałość
Jak zauważyłam po pierwszym farbowaniu kolor utrzymuje się bardzo długo, nawet do 4 tygodni - czyli tak jak zwykła farba! Wiadomo, że w pewnym stopniu z każdym myciem trochę się wypłukuje, ale w taki sposób że te włosy cały czas utrzymują śliczny odcień.

Ponadto włosy są wyraźnie mocniejsze! 
Jedyny minus jak dla mnie to zapach. Jest bardzo intensywnie ziołowy. Ale to jest kwestia indywidualna, mi się nie podoba ale dla Was może być przyjemny:)
Ziołowe farby Khadi nie zawierają konserwantów, wzmacniaczy koloru, utleniaczy ani chemikaliów. Ponadto posiadają Certyfikat BDIH, według którego spełniają surowe wymogi stawiane kosmetykom naturalnym.
 
Pojemność henny: 150 gr
Cena: 32 zł.
Skład:
Lawsonia Inermis (Henna)
Emblica Officinalis (Amla)
Eclipta Alba (Bhringaraj)
Bacopa Monniera (Brahmi)
Acacia Concinna (Shikakai)
Terminalia Chebula (Harad)
Terminalia Bellirica Roxb. (Vibhitaki)
Jatropha Glandulifera (Jatropha)
Azadirachta Indica (Neem)

Ja na dłuższy czas pozostaje przy hennie. Intryguje mnie tylko jedna rzecz, wiele osób mówi, że po farbie ziołowej nie chwytają farby fryzjerskie. Będę musiała to sprawdzić ;)
 Jeśli macie jakieś pytania, to piszcie śmiało :)





Buziaki :*

12 komentarzy:

  1. Kolor świetny :)
    Ja niestety muszę zrezygnować z rudości, bo już męczy mnie wiecznie ciemniejszy odrost.
    Postawiłam na orzechowy brąz.

    OdpowiedzUsuń
  2. A;e PIĘKNY kolor! :)
    Zazdroszczę! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć, może poleciłabyś coś skutecznego i w miarę z szybkim efektem na rzadkie i wypadające włosy? Ps. Jesteś bardzo ładna! a włosy pasują do Ciebie jak ulał :)) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje:) Niestety nie ma idealnego, sprawdzone sposobu na rzadkie i wypadające włosy, ponieważ u każdego powód osłabienia włosów może być inny. Często farbujesz włosy albo prostujesz? Warto by było to ograniczyć do minimum żeby się odbudowały. Możesz spróbować przez jakiś czas używać szamponów i odżywek bez SLS i parabenów. To na pewno je wzmocni i trochę odbuduje. Na pewno nie zaszkodzi jak raz na dwa tygodnie wyolejujesz je np. olejkiem arganowym. Polecam Ci również suplementacje witaminą H (biotebalem) albo silicą. To preparaty zawierające najważniejsze składniki wzmacniające włosy. Jeżeli podejmiesz się ich zażywania to ważne żebyś robiła to systematycznie przez około pół roku, ponieważ tyle potrzeba żeby witamina H faktycznie podziałała na włosy. Jak będziesz miała jakieś pytania to napisz do mnie na maila < mylovemyhair@interia.pl >, będzie nam łatwiej korespondować. Pozdrawiam, Paulina :)

      Usuń
  4. Czy z Henny Khadi są może ciemniejsze, intensywne czerwienie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybór kolorów henny jest bardziej ograniczony niż farb. Ale z tego co się orientuje jest henna, która daje bardziej czerwony odcień. Najlepiej podejść do sklepu zielarskiego i popytać, ale podejrzewam że tam głównym składnikiem będzie również amla.

      Usuń
  5. jaki był kolor odrostów? czy dało by radę pokryć jednolicie odrosty o kolorze brązu z resztą w kolorze rudego blondu?

    OdpowiedzUsuń
  6. Moje odrosty maja kolor takiego mysiego spłowiałego blondu. jeżeli masz takie ciemne odrosty i jaśniejsze włosy na długości to jest ryzyko, że odrost wyjdzie ciemniejszy od reszty... dlatego chyba bym na Twoim miejscu albo wybrała ciemniejsze odcienie albo została przy farbach chemicznych..

    OdpowiedzUsuń